En ganska kall och blåsig dag. Frost i blåbärsriset när solen går upp. Vi går ändå upp på Näskilsvålen. +3 grader uppe på fjället. Rosenljungen ska just till att blomma och det får man inte så ofta se.
Vandring till Boktjärn och runt Boktjärnsstöten. Vi träffar på renar, en älgkalv springer förbi, sångsvanar på sjön, stensskvättor i träden, en rödhake sjunger och fiskgjusen ryttlar över vattnet.
Mellan Högvålen och Sörvattnet finns mest träd, vatten och buskar. Sen kommer tre gårdar, det är så trevligt. En av gårdarna har loppis och säljer hembakt tunnbröd. En likadan täljd same som vi har i stugan kostar 300 kr.
Yogalärare och Yogisk terapeut som bor i Östanbyn och Axmar. Tycker om att måla, läsa, lyssna, sjunga gospel och prata med andra.
Vandra,cykla,simma,paddla kanot, träna yoga och meditera. Medlem i Miljöpartiet.